onsdag den 1. september 2021

Peugeot 3008 2.0 HDI Hybrid 4

 På fredag er det så tid til at udskifte min Peugeot 3008 2.0 HDI Hybrid 4 med em Peugeot 3008 1.6 Pure Tech GT AWD hybrid 4, det væsentligste skridt er skift fra diesel til benzin og plugin hybrid.

Og hvorfor så det!!! Ja det er jo ikke fordi jeg er utilfreds med min nuværende 3008 eller fordi den har gået mange km. (145000), nej det er blot en overvejelse om hvor længe kan man blive ved med at få lidt penge for dieselbiler og hvornår bliver det besværligheder med at måtte køre ind i storbyerne i Europa.

Der har også været mange og svære overvejelser i det sidste år, med hensyn til hvad jeg skulle. Det der har givet mig mange overvejelser er bl. a. følgende:

Min Peugeot 3008 2.0 HDI Hybrid 4 er ikke særlig kendt i Danmark, der kører kun meget få.

Jeg ville have en bil med automatgear, hybrid og 4 hjulstræk.

Jeg kom til den konklusion jeg ikke var villig til at betale prisen for en ren elbil i SUV klassen.

Biler jeg har overvejet er:

Volvo XV 40 P8 for høj anskaffelsespris og for lille byttepris.

Ford Mustang Marc E for dyr med AWD og for lidt bagagerumsplads.

Tesla model Y for dyr og ikke tilgængelig endnu.

Mercedes EQB eller GLE plugin hybrid, lækker bil, men for lav byttepris og for dyr.

BMW X5 45E xDrive, xLine, BMW iX,  lækker bil, men for lav byttepris og for dyr.

Så løsningen bliver at jeg har handlet hvor jeg købte min 3008 2.0 HDI Hybrid 4, hvilket gav den højeste pris i bytte med en ny (indregistreret 9 januar 2020, af hensyn til afgifter), som har kørt under 100 km., med stort set alt hvad man kan tænke sig i udstyr. Jeg må nok erkende at jeg ikke mentalt er klar til en elbil.

Jeg er lidt spændt på at modtage den fredag.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar